top of page

חשק מיני

אחת התופעות השכיחות והבלתי מדוברות המתרחשות בתקופת גיל המעבר הינה הירידה בחשק המיני וברצון לקיים יחסי מין.

מצב זה יכול להשליך על האינטימיות הזוגית בפרט ועל הזוגיות בכלל. לתופעה מתסכלת זו מספר סיבות:

שינויים גופניים:

ירידת רמת הורמון האסטרוגן גורמת ליובש בנרתיק ופגיעה במבנה שלו.

שינויים אילו גורמים לכאב הן בחדירה ובמהלך היחסים והן לאחר קיום יחסי המין. אי נעימות וכאב זה גורמים: להתכווצות שרירי הנרתיק, הצרות שלו, הגברת הכאב ואי הנעימות במהלך יחסי המין. התכווצות שריר הנרתיק גורמת להעצמת הכאב שקיים בלאו הכי ובכך להעצמת אי הנוחות. נוצר מעגל קסמים שלילי שבסופו נמנעת האישה מקיום יחסי מין ומאינטימיות על כל המשתמע מכך.

שינויים ברמת האנדרוגנים:

בגיל המעבר פרט להפחתה ניכרת עד הפסקת הפרשת הורמוני המין הנשיים העיקריים הלא הם האסטרוגן והפרוגסטרון. בנוסף חלה הפחתה גם בהפרשת הורמוני המין האנדרוגנים על ידי השחלה.

הירידה בהפרשת האנדרוגנים האחראים על החשק המיני (ליבידו) גורמת לירידה חדה ברמת הרצון והחשק לקיים יחסי מין.

עייפות:

גיל המעבר קשור גם בפגיעה באיכות השינה. הקושי להירדם בשילוב עם יקיצות ליליות ולו הקצרות ביותר גורם לעייפות מצטברת. עייפות זו גורמת למצב של תשישות מצטברת. תשישות ועייפות הינם גורמים ידועים לפגיעה קשה ברמת הליבידו (חשק מיני) בנשים

דכדוך:

בגיל המעבר מתרחשים גם שינויים בהורמוני המח השונים (אנדורפינים) ובמיוחד הסרוטונין. הורמונים אילו המשפיעים על מצב הרוח ובעקיפין על החשק המיני. אישה מדוכדכת וחסרת מצב רוח נפגע רצונה לקיים יחסי מין.

שינויים פסיכולוגים:

גם לתמורות פסיכולוגיות המתרחשות בגיל זה יש השפעה על הרצון לקיים יחסי מין אולם נושא רחב זה הינו מחוץ לתחום עיסוק של אתר זה.

טיפול הורמונלי יעיל ומדויק יביא שיפור ניכר ברמת החשק המיני תוך שמירה על בריאותך ושיפור איכות חייך.

חדש... חדש... חדש...
מאמרים אחרונים
bottom of page